איך זה התחיל

הרעיון של מסע בהפלגה על יאכטה עלה בראשו של ארטור עוד לפני שיצאתי לטיול שלי במרכז אמריקה ונעלמתי לו לחמידה חודשים. הוא דיבר על זה כשהסתובבנו במרינות בארץ, והסביר לי איך זה אכן חלום שעשוי להתממש מבחינה כלכלית ולוגיסטית. בהמשך, דיברנו על הנושא פה ושם. אני בטוחה שארטור חלם עליו ברוב חלומותיו בלילות.

בינואר 2014, כשנחתתי בשדה מה"טיול של אחרי צבא", נסעתי להרצליה, והפתעתי את ארטור שהיה בדיוק על היאכטה אחרי שהודיעו לו שעבר טסט, וקיבל את המשיט 30 שלו. משם נסענו לשבת על בירה כדי לחגוג את הרישיון החדש שלו ואת חזרתי. עוד לפני שהעברתי לילה בארץ, ארטור מיד אמר לי מה התקציב שאנחנו צריכים להגיע אליו על מנת שנוכל לממש טיול על יאכטה מפרשית בים תיכון, ואולי הלאה...
ארטור עוד היה בשירות קבע, ואני מצאתי עבודה מיד במטרה לחסוך לפרויקט הבא.

בפסח 2014 ארטור טס ליוון למשך עברה ימים במטרה לעשות חיפוש אחר יאכטות שיענו על הקריטריונים שהגדרנו לעצמינו. הוא שכר רכב שבו נסע ממרינה למרינה ביום וישן בו בלילה. נפגש עם מספר ברוקרים, וראה המון יאכטות.
לפני הטיסה, הוא הכין מראש קלסר עם טבלאות, ועל יאכטה שהייתה מתאימה במידה מסויימת הוא רשם נתונים רלוונטיים.
בסופו של דבר, את "קרוזה" מצאנו במרינה באשדוד. מהרגע הראשון היא תפסה את עינינו.

ביוני 2014 העלנו אותה לאספנה בהרצליה על מנת לעשות סקר כלי שייט. לאחר מכן החלטנו שזוהי היאכטה שאנחנו מחפשים, ומכאן מתחילים השיפוצים...