יום שבת, 30 במאי 2015

יושב בקסטלוריזו על המים

28.5.15
פתחתי את היום בחמש בבוקר, במשמרת שלי זכיתי למופע זריחה פרטי ישירות מהקוק- פיט (קוק-פיט= האיזור שמבלים בו את רוב הזמן בהפלגה, נמצא באיזור פתוח).עכשיו אנחנו כבר מפליגים קרוב לחוף התורכי, עוברים בין איים, ובאופק רואים את המפרץ הקטן של קסטלוריזו. הנוף מאוד מרשים, האמת שכבר ציפינו לראות נוף שכזה. הרים ירוקים, משתלבים עם צוקים אפורים שיורדים ישירות למים שמשנים את הגוון שלהם בהתאם לעומק. כחול עמוק הופך לטורקיז צלול ומסתיים בתכלת יפהפה בחלקים הרדודים.

בקסטלוריזו ביצענו בפעם הראשונה עגינה ים תיכונית עם "קרוזה". עגינה ים תיכונית, זו עגינה בה מטילים עוגן במרחק של 50 מטר מהנקודה בה הסירה תעמוד. לאחר שמטילים את העוגן, משחררים שרשרת ומפליגים אחורה עד שמגיעים לרציף. שם זורקים חבלים ונקשרים עם הירכתיים. האתגר בסירה שלנו הוא שהיא בנויה בסגון קלאסי של פעם, ואין להסתמך על התמרון שלה בהפלגה ברוורס. לכן יש לנו טכניקה מסויימת בה אפשר להתיישר בכל פעם שמבצעים תמרונים לאחור.
מה שחשוב הוא שהצלחנו על הניסיון הראשון, וטוב שכך!

מיד לאחר שנקשרנו והחתמנו דרכונים, עברנו לבגדי ים וקפצנו להתרענן במים הצלולים של יוון.

29.5.25
היום הוכרז כיום עבודה על "קרוזה". בתוכנית מספר פרויקטים, וביניהם: טיפול בנזילה מציר ההגה בירכתיים והתקנת שירותים "חדשים" (יד שנייה).
הבוקר נפתח בשקשוקה טעימה בהכנתה של איטקין, ולאחר מנוחה קלה ועיכול הארוחה ניגשנו לעבודה.

ארטור הידק את אטם הציר (שהדליפה שלו גורמת לריצפה בקבינה שלנו בריכתיים לספוג מים).

הטיפול בשירותים: הוצאנו את כל המערכת ממקומה- בסיס, משאבה ואסלה. פתחנו, ניקינו והתאמנו משאבה חדשה במקום המשאבה הקיימת שלנו (החלפנו אותה עקב דליפה). לאחר מכן קדחנו חורים חדשים שבהם רצינו להתקין את הבסיס לשירותים, התאמנו אותם בדיוק לבסיס החדש. כמעט וסיימנו... רק נותר לחבר את האסלה לבסיס ולמשאבה, ולאחר מכן לחבר את הצנרת. אבל..... עקב הידוק יתר של הבורג המחבר בין בסיס השירותים לאסלה, נוצר סדק גדול שדיי גמר את החרסינה.
אחרי השקעה שלא לא מעט שעות מן היום בטיפול במערכת השירותים, סדק קטנטן הוא מה שעצר את הכל. לא נורא, לא לקחנו קשה. ברודוס כבר נמצא אסלה חדשה!

התגברנו על כשלון השירותים, וניגשנו לנקות שמן שהצטבר באגן השמן עקב נזילה. גם פה קרה דבר לא צפוי. מילאנו בקבוקים חצויים, שהעמדתי לכמה רגעים על המדרגה בקבינה במטרה להכין אותם לשפיכה במקום ייעודי בחוף, ובלי לשים לב לשנייה... נשפך חצי ליטר של שמן שרוף על ריצפת העץ שלנו. עוד "פשלה" בערב זה.
בהתאם להתגלגלות האירועים, שמנו לב שפשוט נפל עלינו מנחוס וקיבלנו הכל באהבה ובהבנה. לכן, כשראינו שהכבל חשמל שמחבר אותנו לחוף נוגע במים בדיוק עם החלק שביצענו בו תיקון זמני עם איזולירבנד, לא הופתענו. החלק בכבל הזה פשוט נשרף ונקרע, ואנחנו רק צחקנו לעצמינו והבנו שעדיף מנחוס בחוף מאשר מנחוס בים.
בדרך היו עוד כמה תקריות משעשעות שכאלה.
יום כזה חייב להסתיים בארוחה טובה! מזל שאיטקין השפית הימאית שלנו הכינה מראש ארוחה מגוונת בסימן קישואים, הכוללת: קישואים ממולאים באורז, חמוציות, טיפה לימון, משמש, בצל ועוד! בנוסף, לביבות קישואים וסלט קישואים קר. יצירתיות כזו עוד לא הייתה במטבח שלנו. לצערי לא הספקנו לצלם את הממולאים מקרוב לפני שחיסלנו אותם... אז תפעילו את הדמיון :)

30.5.15
היום בבוקר יצאנו לטיול קצרצר ברחבי האי. עלינו לתצפית בראש ההר. משם המשכנו לצידו השני של האי והגענו למפרצון מדהים. מים כחולים כחולים, צוקים לבנבנים יורדי אל המים. כמובן שקפצנו מהם ישירות למים. היה יום בהחלט מוצלח וממצה.